Eindelijk materiaal! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Anouk Jans - WaarBenJij.nu Eindelijk materiaal! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

Eindelijk materiaal!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Augustus 2015 | India, Chennimalai

Wat een gedoe is het om in India aan fysio materiaal te komen! We zijn samen met raja en josefien 130 km naar salem gereden. Na drie uur van winkel naar winkel gegaan te zijn hadden we alleen nog maar een theraband gekocht. *zucht* na daarna 2 uur op raja gewacht te hebben was er eindelijk bij een apotheek een man die zei dat hij het voor ons kon bestellen! De volgende dag had hij gebeld hij kon alleen maar een gymball regelen en dit zou 50 euro zijn! Nou dat is dus complete onzin. We zijn toen naar zelf online gaan zoeken en hier hebben we een goeie website gevonden. Na meerdere keren heen en weer gebeld te hebben hebben we vandaag eindelijk de meeste materialen binnen! We zullen snel foto's op Facebook zetten hiervan.

Een paar dagen terug is er iets heel moois gebeurd. De vader van een van de kinderen die wij therapie geven heeft twee maaltijden gesponsord aan iedereen omdat de behandelingen zoveel voor zijn zoon betekenen. Rik kwam dit met tranen in zijn ogen aan ons vertellen en natuurlijk duurde het hierdoor niet lang voordat ze bij laura ook te zien waren.

Verder gaat de therapie met een stijgende lijn omhoog. We hebben vandaag weer een groepslesje gegeven met al onze patiënten en dit vonden ze allemaal heel leuk! Het is wel lastig om het interessant te maken voor iedereen omdat sommige gewoon veel meer kunnen dan andere maar dit gaat steeds beter. Wel merken we dat het best veel is om zo'n les met zn tweeën te doen omdat veel kinderen ook ondersteuning nodig hebben. Gelukkig hebben al veel andere aangegeven dat het ze heel leuk lijkt om hiermee te helpen.

Ook wil ik weer iets vertellen over mani. Zoals jullie misschien nog weten heeft mani voor het eerst met ons gelopen en vandaag heeft jan een looprekje voor hem gemaakt. Hij was helemaal blij om dit te zien en wees steeds naar zichzelf van is this for me?? Dankzij dit looprekje heeft hij zonder ondersteuning van ons kunnen staan! Het was heel mooi om te zien hoe trots hij was en iedereen was heel enthousiast aan het aanmoedigen en klappen. Het zal nog wel even duren voordat hij hiermee kan lopen maar het begin is er.

Verder ben ik nog met annemieke yvonne margareth en raja naar de bergen gegaan. Hier was ook een waterval waar ik en annemieke zelfs onder zijn gaan douchen. Dit was echt heerlijk verfrissend!

Morgen gaan we voor drie dagen naar pondicherry waar we even wat touristische dingen gaan doen waaronder om 7 uur sochtends yoga op het strand!

Meer over onze yogasessie en natuurlijk veel belangrijker de therapie van de kinderen nu met het materiaal van de sponsers komt later!

• 11 Augustus 2015 - 22:28

Jeanine:

Fijn er er vorderingen zijn. Leuk verhaal.

• 13 Augustus 2015 - 13:10

Ankie:

Hartstikke goed weer gedaan van jullie om vol te houden en toch aan materiaal te komen. En natuurlijk ban jullie hele groep dat jullie zoveel doen voor de kinderen daar!