Pondicherry! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Anouk Jans - WaarBenJij.nu Pondicherry! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

Pondicherry!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Augustus 2015 | India, Chennimalai

Pondicherry!

Vorige week woensdag zijn we dus naar Pondicherry gegaan. Onderweg zijn we nog bij een paar eeuwen oude tempels gestopt en ondanks de opdringerige verkopers was dit heel leuk!
De volgende dag zijn we in drie groepen onze eigen Peking expres gaan doen. We moesten vijf selfies waaronder bij een bollywood poster, met een rode stip op je voorhoofd en met een risjkadriver. Verbazend genoeg was vooral de bollywood poster vinden heel lastig. Ook deden we op het begin in India echt vijf minuten over de straat oversteken en nu met deze race waren we meteen aan de overkant. ;)
Ondanks alle moeite toch geen 1ste geworden en daarom de prijs (een koud biertje) misgelopen.
Smiddags hebben we nog heerlijk gewinkeld en lekker als tourist veel prullen en souvenirs gekocht.

De laatste dag zijn we met al de kinderen van JET naar het strand gegaan. De kinderen kunnen niet zwemmen maar vonden het heerlijk om in de golven te spelen. Omdat veel van de kinderen gehandicapt zijn vond ik het nog best spannend met die sterke stroming maar Raja hield het goed in de gaten. Daarna gingen we met al de kinderen in een grote bus terug naar nainar palayam wat een busrit van 4 uur is. Ik dacht dat dit met al die kinderen een drukste van jewelste zou zijn maar iedereen was zo kapot dat het ondanks een veels te luide slechte film heerlijk stil was.

Helaas ging het de laatste paar dagen met laura steeds slechter. Ze had al een paar dagen een hele vervelende hoest en kreeg er ook een hele erge hoofdpijn bij. Ondanks dit is ze toch als bikkel met alles mee gaan doen. Ze was hier met rik in Pondicherry naar de dokter gegaan maar omdat de medicijnen niet werkte zijn we vrijdag toen we thuis waren naar de familie dokter van Raja en josefien gegaan. Ik weet niet wat ik er van moest verwachten maar veel was het niet. Na heel kort en slecht de bloeddruk gemeten te hebben en naar de longen te hebben geluisterd. Krabbelde ze wat medicijnen op een papiertje wat wij niet konden lezen en ging daarna een kwartier lang met josefien praten over weet ik veel wat. Zonder ook maar iets te zeggen over wat de medicijnen waren en hoe vaak ze het moest innemen.
Gelukkig gaat het wel weer beter en geniet laura nu van een rondreis door Zuid India!

Terug op het project is het nieuwe materiaal heel erg bevallen! We hebben zelfs al weer nieuw materiaal besteld wat als het goed is morgen binnenkomt. Alle spullen worden vaak gebruikt en ze komen zelfs als wij er niet zijn zelf het lokaal in om verder te oefenen.

Om toch weer even verder te vertellen over mani. Jan had een looprekje gemaakt voor mani en we hebben al een paar keer geoefend met het alleen stabiel staan hierin. Vandaag heeft hij voor het eerst met ondersteuning gelopen met het rekje! Het gaat nog heel moeizaam en hij is heel snel afgeleid waardoor het minder gaat maar hij heeft beloofd elke dag te oefenen.

Nu hebben we nog maar een paar dagen en dan zit de reis er alweer op...
Zondag vertrekken we naar chennai en maandag om 4 uur sochtends vliegen we alweer terug.
Ik weet niet of we nog een laatste update gaan plaatsen of dat dit het is. Ik wil wel nog zeggen dat ik niet weet wat mijn verwachtingen waren voor deze reis maar dat het me verbaasde hoeveel we konden doen voor deze kinderen.
Ook zijn alle mensen in India heel vriendelijk en heb ik me altijd overal welkom gevoeld.
Als iemand ooit naar zuid India wilt reizen kunnen wij het zeker aanraden en kom vooral even langs nainar palayam. Raja en josefien hebben al meerdere keren aangegeven dat als wij vrienden kennen die dit iets lijkt ze altijd welkom zijn. En het project JET is zeker het zien waard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1729
Totaal aantal bezoekers 14702

Voorgaande reizen:

27 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

India!

20 Oktober 2011 - 21 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: