Chennai! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Anouk Jans - WaarBenJij.nu Chennai! - Reisverslag uit Chennimalai, India van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

Chennai!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Juli 2015 | India, Chennimalai

Hallo iedereen,

Na een lange en hektische dag zijn we nu in het hotel in chennai beland. Hier blijven wij vannacht slapen om morgen verder te reizen naar het project JET.

De vlucht hier naartoe verliep gelukkig vrij soepel al was er nog wel een kleine vertraging bij de douane. Aangekomen op het vliegveld wachtte Raja ( project leider en oprichter van JET) ons vrolijk op met voor iedere vrijwilliger een roos als dankjewel. Dat noem ik nog eens een warm welkom. Onderweg naar het hotel was er zoals verwacht belachelijk veel verkeer en we hebben zelfs onze eerste koe op de weg al gezien!

Omdat het een lange nacht was en niemand veel slaap heeft gehad hebben we het de rest van de dag vrij rustig aan gedaan. Wel zijn we nog naar het strand gegaan wat maar 10 min lopen was van het hotel.

Het hele strand stond vol met lokale mensen die gewoon naar de zee stonden te kijken. Er waren wel duizenden mensen en ik denk dat er een stuk of 30 ook werkelijk de zee in gingen. Dit was echt een heel raar gezicht. Maar in tegenstelling tot andere keren was de zee niet de grootste atractie, er waren namelijk 11 blanke mensen op het strand en dat was natuurlijk veeel interessanter! We werden continu gevraagd om mee op de foto te gaan of mensen die gewoon foto's maakte zonder het te vragen. Dit was wel even wennen. Verder is iedereen wel super vriendelijk en beleefd dus dat is heel fijn.

De mooie afsluiting van de avond was toen sabine en linda ( 2 reisgenootjes die in de kamer naast mij en laura zitten) gillend aan kwamen rennen en op onze deur begonnen te bonken. Wat bleek nou er zat een kakkerlak in een van hun tassen :)
Die hebben we maar in een glas gevangen en uit het raam gegooid. Laura heeft nog even hun kamer gecontroleerd en na geen nieuwe kakkerlakken gevonden te hebben was het veilig voor hun om te gaan slapen.

En dat gaan wij nu ook doen!

• 28 Juli 2015 - 21:07

Ankie:

Wat een leuk welkom! Ff lekker wennen zo'n eerste dag. En Anouk dacht dat jij wel gewend was om een toeristische attractie te zijn

• 29 Juli 2015 - 03:00

Junior:

beste kom je naar berlijn