Dorp - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu Dorp - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

Dorp

Door: anoukjans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 December 2011 | Ghana, Kumasi

ik ben nu in kumasi om mijn visum te verlengen dus was gister aangekomen en vertrek vandaag weer terug. vandaar dat ik nu op internet zit want waar ik woon is internetcafe heel ver weg, heel duur en heel langzaam. ik heb dus vannacht bij mijn oude gastgezin in kumasi geslapen en het was echt super om hun weer te zien ze komen mij waarschijnlijk in januari opzoeken in waar ik woon en ik ga ook zeker hun nog opzoeken hier in kumasi.
Maargoed ja ik weet het het is lang geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet. Ik ben nu ondertussen 3 weken in Akrudwa het dorpje waar ik woon. Sommige zullen nu misschien denken huh akrudwa ik dacht dat ze naar fiema ging, ja dat dacht ik zelf dus ook pas na 3 uur in het dorp kwam ik erachter dat ik ergens anders zat. heerlijk die afrikaanse communicatie hier. maargoed het leven daar is heel anders dan kumasi en al helemaal heel anders dan nederland maar ik geniet van elke seconden daar. het is een klein dorpje dus iedereen weet al hoe ik heet en vooral de kinderen vinden mij echt helemaal geweldig al kan ik daar soms wel gek van worden want ik krijg gewoon geen seconden rust. Ik ben nu begonnen met werken in de monkey sanctuary wat heel leuk is ik hou er ook gewoon echt van om in de natuur te zijn. alleen dat werk doe ik alleen in de weekenden doordeweeks ben ik begonnen met lesgeven aan de basisschool in mijn dorp. Dit wou ik doen omdat de kinderen hier eigenlijk gewoon nauwelijks engels praten (niemand eigenlijk) en het voelt ook fijn om de gemeente te helpen.
verder is het leven in het dorp wel echt hard ook door de climaat verandering was er dit regenseizoen een droogte waardoor de oogst is mislukt du heel veel mensen lijden honger en ze zijn gewoon super arm. dat is wel zwaar om te zien.
verder wat valt er nog te vertellen uuhm er is geen stromend water dus elke dag moet ik met een emmer naar de pomp lopen daar water pompen en dan terug naar mijn huis lopen (ik draag de emmer op mijn hoofd!) waar je achter een muurtje jezelf kan wassen. helaas is dat muurtje wel voor de mensen hier bedoelt die bijna allemaal een kop kleiner dan mij zijn dus ik moet wel flink bukken. en ik had het laatst koud met 28 graden dus ik begin al echt aan het weer te wennen. dus begin maar met jaloers worden;)
Hier hou ik het voor nu bij de volgende keer dat ik hier weer iets op ga zetten zou ik echt niet weten maar ik gok dat het min 2 weken en waarschijnlijk langer gaat duren.

  • 15 December 2011 - 10:52

    Bea:

    ha die Anouk, Ik zat net te denken dat ik sinds Argentinie niet meer naar je reisverslagen had gekeken en dat ik dat echt hoognodig mets doen, dus ga ik achter mijn pc zitten en komt net je nieuwste verslag binnen. Fijn te horen (lezen dan) dat je het zo goed naar je zin hebt. ik ga dan dadelijk ook gauw de rest van je verslagen lezen om te weten hoe het de voorgaande periode is geweest.
    Heel veel liefs vanuit een zeer regenachtig Middelbeers. xxx Bea

  • 23 December 2011 - 10:14

    Tineke En Jan:

    Hoi Anouk,
    wat leuk dat je het naar je zin hebt, ook al is het soms dan heel koud met 28 graden. En wat een geweldig werk doe je daar, zowel met de apen als op de school. Toch ook avontuurlijk om ergens anders terecht te komen dan je dacht. Je zult er wel weinig van merken dat het intussen bijna kerst is. Een echt kerstgevoel zal er niet in zitten, maar troost je, hier is het nu 10 graden, voor wat wits moet je naar de bergen of het sneeuwkanon. Wij krijgen de kinderen en kleinkinderen op bezoek, met wie het allemaal goed gaat, al zijn bij Eline van Hanneke afgelopen maandag de neus- en keelamandelen verwijderd. Gijs blijft zelfs tot 2 januari en met oud en nieuw komen Hans en Marion hier. Geniet nog maar van je tijd daar en heel erg veel succes met de fantastische dingen die je daar verricht. Veel liefs, Tineke en Jan

  • 04 Januari 2012 - 16:46

    Irma:

    Nou....echt helemaal leuk, hoor , al die reisverslagen. Allereerst nog de beste wensen voor 2012 !
    Cindy is ondertussen alweer thuis en heeft het heel erg gezellig gehad bij Niké. Cindy's geld is op, anders zou ze jou daar ook misschien wel willen komen opzoeken!
    Ik begrijp dat je alles wat je hier over die landen ooit hebt gehoord of gelezen nu aan den levende lijve zelf ervaart en dat het ondanks de armoe vreselijk genieten is daarvan (behalve dan de kou, wellicht :)
    En...deze ervaring gaat mee voor je hele leven en het is natuurlijk geweldig dat je dit ondernomen hebt. Geniet er van, doe wat je moet doen en wij leven met je mee. Groetjes van ons allemaal uit Eindhoven: Irma, Adrie, Cindy, Robbie (en Boefje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

18!

05 Januari 2012

Vakantie!

15 December 2011

Dorp

17 November 2011

Drama in Ghana

15 November 2011

priesters, zwemmen en begravenis
Anouk

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 14728

Voorgaande reizen:

27 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

India!

20 Oktober 2011 - 21 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: