Vakantie! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: anoukjans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Januari 2012 | Ghana, Kumasi

Heyhey,

ik dacht het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verslag. Ten eerste iedereen vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar! (beter laat dan nooit.) bij mij heeft iedereen van 22 december tot 10 januari vakantie dus ik zelf ook. normaal is dit super leuk nu betekent het eigenlijk vooral dat er niks te doen is. Gelukkig dus dat papa de 28ste aankwam in Ghana en dat ik voor het eerst echt lekker de tourist heb uitgehangen. ik heb hem opgehaald in accra en toen zijn we de volgende dag meteen met een bus helemaal naar het noorden van ghana gegaan om Mole np te bekijken. dat is een soort safari park. en het was echt super vet! we hebben een paar wandelingen met een gids daar gedaan en we hebben olifanten krokodillen aasgieren apen wrattenzwijnen antilopen en nog veel meer gezien! je kan bij dat park ook kamperen wat wij dus ook hebben gedaan wat heel leuk was. alleen wel wat minder dat 's nachts de dieren ook gewoon vrij rondlopen en dan is het in een keer toch een stuk enger als je wel iets hoort ritselen maar je niet weet wat het is. we hebben toen maar snel een vuur gemaakt om de dieren op afstand te houden.
Na dit zijn we door gegaan naar mijn dorpje Akrudwa waar iedereen het een hele eer vond om mijn vader te ontmoeten. (En aangezien bijna niemand daar engels kan moest ik dus alles voor papa vertalen waardoor ik veel beter leek in twi dan ik ben wat ook wel leuk was.) Nu zijn we in kumasi om een paar nachtjes bij mijn oude gastgezin te blijven. hun vinden het ook heel leuk om mijn vader te ontmoeten natuurlijk. en dan gaat hij de 7de al weer terug naar nl.
Ik denk dat het voor mij wel raar zal zijn dat ik dan weer van tourist naar vrijwilliger moet gaan en in een keer weer moet werken. Maar waar ik natuurlijk ook heel veel zin in heb.

Met kerstmis had ik trouwens niks gedaan omdat mijn gastgezin jehova witnisses is dus die vieren geen kerst. en met nieuwjaar was ik met papa in Mole np alleen moesten we een bus halen om 4 uur snachts en daarna nog heel de dag door reizen tot half 7 's avonds dus hebben we ook niet afgeteld. Volgendjaar maar 2 keer zoveel oliebollen eten dus!

  • 05 Januari 2012 - 18:28

    Niké Dekkers:

    Heee lieverd!
    Wat leuk dat je papa er is! Bij mij is cindy hier 2 weken geweest. dat was heel gezellig! Zo te zien is het weer daar nog steeds heel goed. Lekker genieten van het zonnetje! XXXXX mis je habibi

  • 05 Januari 2012 - 19:54

    Irma:

    Hoi Anouk. Tjonge jonge...wat heerlijk dat jou vader je is komen opzoeken. Natuurlijk valt het straks even tegen als hij weer moet gaan, maar hij is toch mooi daar geweest, moet je maar denken. En leuk dat hij heeft kunnen zien waar zijn dochter allemaal zit!
    Ik zie hem misschien wel weer eens in het zwembad ( als hij ten minste nog sportief is? :))
    Nou...Nike ook geschreven zie ik! Leuk dat het jullie allebei zo goed gaat.

    Groetjes weer en snel weer aan het werk jij :)) Irma

  • 06 Januari 2012 - 07:43

    Wim Van Geffen:

    Klinkt goed Anouk ! Hoop dat het verder ook zo spannend en leuk blijft.

  • 06 Januari 2012 - 20:17

    Marion En Hans :

    Hallo Anouk
    Ook voor jou een geweldig 2012 en tot nu toe lijkt dat aardig te lukken . Geniet nog van de laatste dag met je vader (de tijd met hem zal wel erg snel zijn omgegaan). Doe hem de hartelijke groeten van ons.Voor volgende week ..veel plezier met je werk.
    Groetjes van Hans en Marion

  • 06 Februari 2012 - 20:07

    Piet:

    Nou, een reactie op het verslaIg is het niet echt. Maar wel een dikke proficiat met je verjaardag. Is Ankie al bij jou? Want als ik het goed heb zou zij in februari haar kleine meisje gaan bezoeken.
    Ik volg je reis een beetje maar ik ben geen computer zitter, dus lang niet elke dag kijk ik of je al een nieuw verslag hebt gemaakt. Gelukkig schrijf jij ook niet zo vaak dus hoef ik me ook niet schuldig te voelen.
    Nogmaal proficiat, dikke kus en tot over (tenminste) 74 dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

18!

05 Januari 2012

Vakantie!

15 December 2011

Dorp

17 November 2011

Drama in Ghana

15 November 2011

priesters, zwemmen en begravenis
Anouk

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 14731

Voorgaande reizen:

27 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

India!

20 Oktober 2011 - 21 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: