aangekomen en wennen - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu aangekomen en wennen - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

aangekomen en wennen

Door: anoukjans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Oktober 2011 | Ghana, Kumasi

donderdag avond laat aangekomen in ghana. het was op het vliegveld wel even moeilijk ik realiseerde me opeens dat ik een half jaar lang er alleen voor sta. ik zou opghaald worden door mensen van de organisatie en gelukkig was dat ook! de eerste nacht bleven we in accra en daar was ik heel blij om want ik was kapot! volgende ochtend om 7 uur op zodat we om 8 uur konden vertrekken naar kumasi. de rit naar kumasi was een hel! op een hobbelige zandweg 100 km per uur gaan is niet alles.. we kwamen 's middags aan bij mijn gastgezin de famillie labi. ik heb hier ook een nieuwe naam gekregen maar ik weet niet hoe je het schrijft het betekent iets met zondag dat is de dag waarop ik geboren ben hoe het precies zit weet ik nog niet. vandaag om half 7 op en heel de dag door de stad gereisd met lucas hij is van de organisatie en ook de persoon die mij had opgehaald. ik baal er wel hard van dat ik geen richtingsgevoel heb nu want hij zegt de hele tijd van ooh en daar is dit en hier is dat en dat moet ik dan maar na 1 keer onthouden dat gaat nog leuk worden.
verder moet ik nog wel wenne aan de verschillen hier en de armoede. ook onderweg naar kumasi zag ik dan aan de linkerkant kei grote villa's en aan de rechterkant allemaal slobbewijken. ik begin maandag met werken in de dierentuin en hoop dan ook andere vrijwilligers tegen te komen.

ik probeer binnenkort weer op de computer te komen maar weet niet of dat gaat lukken.

• 22 Oktober 2011 - 16:16

Ankie:

Hey meissie

Tja die Afrikaanse snelwegen zijn idd een ramp maar aan de andere kant mooi rood zand ;). Vind t wel vreemd hoor dat je nu daar helemaal in Ghana zit. Volgens mij ga je een fantastische tijd hebben. In het begin is het natuurlijk erg wennen. Ik kreeg pas na 3 weken mijn bord leeggegeten.
    Wat geweldig dat ze je meteen een Afrikaanse naam hebben gegeven. Probeer t maar op te schrijven zoals je t zegt.
    Je zult langzaamaan wel wennen hoor. Zeker als je straks ook gaat werken. Heb je je verlovingsring al om btw?
    Heel fijn om zo een beetje op de hoogte te blijven.
    Ben je ook al wat souvenirs kwijt?
    Heeeeel veel plezier nog verder en succes enzo. En natuurlijk veel liefs.

Ankie xxx

• 22 Oktober 2011 - 17:00

Bea:

ha geweldig dapper lief nichtje van me. dat klinkt allemaal lekker heftig inderdaad. ik vond 70 km uur op afrikaanse hobbelzandwegen al te veel, dus kan me er wel wat bij voorstellen :-) En ik denk dat als je wel richtingsgevoel zou hebben je het heus ook allemaal niet in 1x zou onthouden. Er gebeurt zoveel nu, al die vele indrukken, daar hebben die hersentjes op zich al genoeg mee te stellen, dus als je dan alles ook nog op moet slaan... laat maar lekker zitten de 1e tijd, dat komt vast nog wel (of niet; ook geen ramp, toch?)
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes en natuurlijk nog ff een paar vette knuffels. xx

• 23 Oktober 2011 - 11:11

Nina:

Hee chickie!

Even een vlug berichtje, moet over een half uur op 't vliegveld zijn.. Ik had nooit verwacht dat jij nu al iets op die blog gezet had, anders had ik natuurlijk wel eerder gekeken.:p

Maar super fijn dat je goed bent aangekomen en ontvangen!
    Om je even wat meer vertrouwen in je richtingsgevoel te geven: wij doen er zo'n 3 uur over om van ons huis tot aan de blokker op het Frans Léhar plein te komen... Maar goed misschien dat je over een half jaar de weg wel kent:p
    hoop dat het werken in de dierentuin leuk gaat worden! en dat je veel leuke andere vrijwilligers ontmoet. Ik besef trouwens nog steeds niet dat jij echt voor een half jaar weg bent... Probeer maar zoveel mogelijk te bloggen om ons op de hoogte te houden!!!
    Zal trouwens wel leuk zijn als wij die Afrikaanse naam van jou nog te horen krijgen dan kunnen wij je voortaan ook zo noemen als je weer thuis bent :).
    xxxxx Nina