goud! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu goud! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

goud!

Door: anoukjans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 November 2011 | Ghana, Kumasi

ok dit wordt een lang verslag dus bereid je maar alvast voor!

als eerste begin ik echt een band te maken met de mensen hier. vooral de mensen die ik nu al wat langer ken en die mij niet meer als die blanke zien kan ik het goed vinden. dus ookal heb ik heel veel zin om naar fiema te gaan 21 november(het dorpje waar ik ga verblijven) ik baal wel dat ik dan iedereen uit kumasi niet meer zie.

door de hitte heeft een van mijn zussen mijn haar kort geknipt tot spijt van iedereen. het kan nog net in een staart maar dat kost al wel veel moeite en er vallen al wel wat plukken uit dan. de volgende dag heeft jenna het gevlochten wat ze nog heel graag wou doen alleen helaas bleef het niet goed zitten dus is het er nu al weer uit.maar heb er wel foto van!

verder is er een vrijwilliger uit canada aangekomen in kumasi. daniel heet hij hij blijft voor 4 maanden in kumasi en wil daarna nog gaan rondtrekken. ik heb hem nog niet ontmoet maar wel aan de telefoon gehad. het is wel fijn om met iemand te kunnen praten die je niet als een soort god ziet.

ik ben zaterdag met frank meegegaan naar een klein dorpje in het westen van ghana. ik zou eigenlijk zaterdag gaan zwemmen maar dat ging niet door en hij vroeg vrijdag of ik mee ging. het was eigenlijk meer als een grapje bedoelt want het zou 4 uur heen en 4 uur terug zijn op een hele slechte weg. hij moest daar heen om wat dingen te controleren ik had echter toch niet zoveel te doen dus ik ging wel mee. dus in mijn weekend lekker om half 6 opstaan wat een luxe toch! de weg was echt verschrikkelijk maar het uitzicht was fantastisch! we reden echt midden door de jungle en ik keek echt mijn ogen uit. bij het dorpje bleven we niet lang maar 30 min alleen het was ondertussen te laat om nog helemaal terug naar kumasi te gaan dus bleven we in het dichts bijzijnde stadje slapen. en de volgende ochtend zijn we naar een goldmine gegaan! hij vroeg of ik dat ooit eerder had gezien en toen ik nee zei ging hij meteen iemand bellen om ons daarheen te brengen. we werden opgehaald door een taxi en naast de chauffeur zat een chinese man van wie het bedrijf was. het was niet eens zo heel groot dus ik dacht eigenlijk meteen van aah die werken zich natuurlijk helemaal kapot en vinden heel miss een keer in de zoveel tijd wat goud. maar ze verdienen 55000 euro per week!! echt ik maak geen grapje!
daarna zijn we nog langs een cacoa plantage geweest frank heeft zelf ook een plantage daar verdient hij zjin geld mee want wat hij hier doet voor de vrijwilligers is non profit. dus hij heeft mij er heel veel over verteld en me ook wat laten proeven!

al met al was het een geslaagd weekend en heb ik heel veel nieuwe en interresante dingen gezien!

dan nog een ding. ik liep terug van de cultuur groep het is best wel ver maar ondertussen weet ik de weg dus loop ik gewoon altijd alleen. ik was alleen de tijd vergeten dus het was al donker dat ik toch wat minder vond dus ik had muziek op en liep snel door. maar als je iets al vaak loopt dan doe je het gewoon op automatische piloot. dus ik keek even op om te kijken of ik nog wel goed liep en ik was bij een heel groot soort grasveld. overdag is het niet zo indrukwekkend omdat overal plastic ligt. maar nu zat het helemaal vol met vuurvliegjes. het leek wel verlichting voor in de kerstboom en dan zover je kon kijken het was echt fantastisch om te zien! ik heb er wel foto van gemaakt maar dat laat niet zien hoe indrukwekkend het was helaas.

  • 08 November 2011 - 10:03

    Ankie:

    Als je maar niet ok een goldigger wordt ;). Weer fantastische dingen meegemaakt en gezien. Zal strks wel weer even wennen zijn weg uit kumasi maar ook daar weer gewldige dingen te zien en te beleven.
    Liefs Ankie

  • 10 November 2011 - 09:04

    Niké Dekkers:

    Hee meisje,
    Wat een leuke verhalen allemaal. Ik ben blij dat je je plekje hebt gevonden ook al ga je weer weg. Hopelijk krijg je het daar ook zo fijn.

  • 10 November 2011 - 13:26

    Jean Nelissen:

    Lieve Anouk,
    Ik wordt dinsdag 15 nov. geopereerd.
    Ik wens jou een hele fijne tijd toe en ik hoop dat je er met volle teugen van
    zal genieten.
    Liefs,

    Jean.

  • 11 November 2011 - 13:58

    Nina:

    Klinkt goed allemaal! als het daar goed bevalt kan je misschien een baantje zoeken in die goldmine? 55.000 euro pw is niet verkeerd, daar kan je vast een mooi huisje voor kopen en mijn vliegtickets iedere vakantie van betalen?? ;)

    Nee, kom maar gewoon lekker naar huis over een paar maanden :D anders moeten wij jou allemaal veel te lang missen! hopelijk gaat het nieuwe gezin je ook goed bevallen. ik wil heel graag de foto's zien!!!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

18!

05 Januari 2012

Vakantie!

15 December 2011

Dorp

17 November 2011

Drama in Ghana

15 November 2011

priesters, zwemmen en begravenis
Anouk

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 14730

Voorgaande reizen:

27 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

India!

20 Oktober 2011 - 21 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: