cultuur groep - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu cultuur groep - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anouk Jans - WaarBenJij.nu

cultuur groep

Door: anoukjans

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Oktober 2011 | Ghana, Kumasi

Lucas van de organisatie heeft een cultuur groep en gistr ben ik mee daar naartoe gegaan. hij is de groep begonnen om mensen van de straat te houden ze doen er drummen zingen en dansen en dan allemaal op z'n afrikaans natuurlijk. het is van mijn huis ongeveer 45 min lopen dus ik had er eigenlijk niet zoveel zin in ik moest al heel vroeg opstaan en iemand zou me om 3 uur ophalen wat natuurlijk ook 4 uur werd. dat is heel normaal hier als het een uur uitloopt. maar eenmaal daar aangekomen was het echt fantastisch! de groep bestaat uit iets van 30 mensen alleen meestal komen er maar 15. het is in een hele arme wijk waar ze een school lokaal afhuren die ze dan na school mogen gebruiken. op het begin ging ik gewoon even kijken en ik stond echt versteld van wat ze daar allemaal deden! ze gingen helemaal op in de muziek de dansers bewogen echt op een typische afrikaanse manier en alles bij elkaar was het gewoon super om te zien. er is nu voor 1 jaar een man uit accra die heeft gestudeerd aan een muziekschool die hun wat nieuwe dingen gaat leren. en nadat ik mezelf had voorgesteld mocht ik meteen mee doen een nieuwe dans te leren. op het begin ging het nog wel maar ik liep al snel achter de pasjes kende ik wel maar hoe ze daar bewegen en hoe ze alles meteen de eerste keer precies goed kunnen doen snap ik niet. gelukkig was iedereen heel aardig en behulpzaam en was het echt super gezellig ik ga vandaag weer en hoop dat het dan al weer wat beter gaat.

  • 26 Oktober 2011 - 16:43

    Nike:

    Heee noekie,
    Wat leuk allemaal. in het hotel van de duikschool waar ik nu zit werk een jongen uit kenia en die probeerde gisteren een duitse vrouw wat afrikaanse danspasjes te leren en dat zag er echt heel grappig uit! veel plezier met je volgende meeting. xxx

  • 26 Oktober 2011 - 16:43

    Nike:

    Heee noekie,
    Wat leuk allemaal. in het hotel van de duikschool waar ik nu zit werk een jongen uit kenia en die probeerde gisteren een duitse vrouw wat afrikaanse danspasjes te leren en dat zag er echt heel grappig uit! veel plezier met je volgende meeting. xxx

  • 26 Oktober 2011 - 17:30

    Marion En Hans:

    Hallo Akoeschia
    Wat leuk dat je al zoveel geschreven hebt . We hebben nu een beetje een idee van je omstandigheden en merken aan je enthousiaste verhalen dat je het in elk geval naar je zin hebt.Vroeg opstaan went vast en zeker ook heel vlug. Het is dan in elk geval minder warm om te werken.
    Veel plezier met je werk in de dierentuin en natuurlijk met de mensen om je heen.
    Hartelijke groetjes van Marion en Hans

  • 27 Oktober 2011 - 08:45

    Lora:

    Heee anouk,
    elke keer op facebook als ik je spreek heb je nog maar een paar minuten dus ik dacht ik ga je hier even berichten. je bent nu al een week weg echt een raar idee. mooi dat je het daar zo naar je zin hebt. hoe is het huis van de mensen waar je woont? en hoe is het eten? en heb je al foto's gemaakt? ik ben benieuwd!
    xxxxxxxxxlora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2012

18!

05 Januari 2012

Vakantie!

15 December 2011

Dorp

17 November 2011

Drama in Ghana

15 November 2011

priesters, zwemmen en begravenis
Anouk

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 14733

Voorgaande reizen:

27 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

India!

20 Oktober 2011 - 21 April 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: